Mrsyclone test, rise and skine then disaster.

Nova67ss

Member
Joined
Jul 6, 2005
Originally Posted by SycloneRobban
Liten rapport från E-boda. Äntligen fungerar allt som det skall,så jag visste att det skullle gå fort=)
A small report from E-boda, Finaly everything works great so I knew this would be fast runs.

Motorn var inte helt mappad på dom högre trycken så det var bara till att logga och justera.
Så detta racet var tanken att sotera ur det sista för Norge om ca 3v där jag tror på rökartider.
Engine was not totaly tuned on thehigh lvls of pressure, so I had to get som logg and do fine tuning. this race was for sorting things out for next race in Norway, in about 3 weeks we´re there to run hot smokin ET´s


Repa 1: En danskurs i let´s dance Tappade greppet direkt, men jag höll i ändå. Ville få en logg. Tiden på denna sväng: 9.43/248km. 201:6.28/202km, och en sur 60 fotare på 1.77, men mamma vilken kraft det är i motorn!
Run # 1. A dance lesson " lets dance" lost traktion direktly out of the hole, still held down, got to get a logg.. time on this "dance" 1/4 9.43@155 1/8 6.28@126+ Oh g**d what power this engine pumps out

Repa 2: Höjde trycket lite mer. Samma sak här, fruktansvärt dåligt grepp upp till 150m. Tid: 9.31/251.5km. 201:6.20/204.55km. Sur 60 fotare igen: 1.78.
Run # 2. More pressure, same as # 1. lost traktion and skidded around for about 500 feet
time 9.31@157+ 1/8 6.20@127,84 lousy 60 again 1.78

Repa 3: Samma tryck. Lite justering utav mapp. Bättre 60 fotare: 1.67. Nytt personbästa på 201m av hastighet: 206km. Tid: 6.10 402m: 9.18/249km.
Run # 3. Same pressure some tuning on map and chassie better traktion 60 fot to 1.67
New personal best speed in 1/8 mile 128,75 Mph :O ET 1/4 9.18@155.625 1/8 6.10@128,75


Repa 4 : Skulle testa 75hp gas för att se logg på detta. Då sa det bom någonstans. Förmodligen kolv, eller topplockspackning.
Had to get a logg with 75hp NOZ, and then BOOOM, guess a headgasket or piston said godbye.. :C

OBS! Alla repor är utan gas, förutom repa 4, som aldrig blev av
All previus runs was without NOZ exept run 4 that was a no show run..

Jag är mycket nöjd med dagens prestation! Nu vet jag att det kommer att gå fort på klister. Har lite för mycket pulver, för gatan. Ännu en gång vill jag tacka den goa publiken och den fantastiska banpersonalen!

despite the kaboom Im still werry happy with todays results, NOW I know this Sy is gona "fly" on prepped track´s , the power now is to much for the street or unprepped track. Want to say THANKS for the suportive public and the wonderful security crew that helped out at end of track


Film:YouTube - Syclone: Race on Regular Asfalt



Bra bild från :© David Johansson - djfoto.se
 
Robert is a brave man, looks like the truck was moving around quite a bit. Takes some power to do that with AWD!:eek:
 
Seems like it launches really soft even on the asphalt. Is the AWD still functional?
 
Top